A Mazda6 a japán gyártó középkategóriás modellje, amely 2002-ben debütált, és azóta is népszerű választás a családok és a vezetni szeretők körében. A harmadik generációs Mazda6, amelyet 2012 végén mutattak be, és 2024-ben is gyártanak, különösen kiemelkedik a mezőnyből a dinamikus formájával, a kifinomult technológiájával és a tágas belterével. De mire kell figyelni, ha használtan szeretnénk ilyen autót venni?
A Mazda6 két karosszériaváltozatban kapható: lépcsőshátúként és kombiként. A lépcsőshátú hosszabb és alacsonyabb, mint a kombi, és jobb légellenállási együtthatóval rendelkezik. Mindkét változat nagy csomagtartóval büszkélkedhet, amely 483, illetve 522 literes. A Mazda6 belső tere is tágas és kényelmes, bár néhány műanyag elem minősége hagy kívánnivalót maga után.
A Mazda6 motorválasztéka három szívó benzinesből és két duplaturbós dízelből áll. A benzinesek 145, 165 és 192 lóerősek, a dízelek pedig 150 és 184 lóerősek. A benzinesek megbízhatóbbak és olcsóbbak, mint a dízelek, de kevesebbet fogyasztanak és erősebbek. A dízelek közül az AdBlue-befecskendezős változatok kevésbé hajlamosak a meghibásodásra, mint az előzőek. A váltó lehet hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata.
A Mazda6 vezetése élvezetes és sportos élményt nyújt. A futómű kiegyensúlyozott, a kormányzás pontos, a fékek hatékonyak. A Mazda6 rendelkezik néhány innovatív rendszerrel, mint például az i-ELOOP, amely a fékezési energiát elektromos energiává alakítja és elraktározza, vagy az i-ACTIVSENSE, amely a vezetőt segítő biztonsági funkciókat tartalmaz.
A Mazda6 használtan is vonzó vétel, ha jól választunk évjáratot, motort és felszereltséget. Fontos a rendszeres olajcsere és a szervizkönyv vezetése, valamint a korábbi tulajdonosok száma. A Mazda6 ára 2,8-2,9 millió forinttól indul a dízelek esetében, és 4-4,5 millió forinttól a benzinesek esetében. A Mazda6 versenytársai közé tartozik az Alfa Giulia, a Ford Mondeo, az Opel Insignia B, a Renault Talisman, a Toyota Avensis és a Volkswagen Passat.
Utolsó kommentek